Loading...
Snacks

Proteinbar med peanøttsmør og vanilje – perfekt seig konsistens

Proteinbar med peanøttsmør

Hjemmelagd proteinbar med peanøttsmør og herlig smak av vanilje er billigere og bedre enn å kjøpe proteinbar på butikken. Det går fort å røre dem sammen og i tillegg slipper du unna alle tilsetningsstoffene du finner i mange barer. Disse er laget med få ingredienser og smaker helt fantastisk! Skikkelig seig og god konsistens med herlig søt smak av vanilje og peanøtt. Nam!

Super som et raskt mellommåltid eller snacks, i forbindelse med trening eller som en liten dessert.

Hva trenger du for å lage hjemmelaget proteinbar med peanøttsmør og vanilje?

Proteinpulver: velg et proteinpulver som smaker skikkelig godt. Selv har jeg dilla på flere av variantene fra My Revolution, smaken er helt fantastisk. Jordbær er nok den største favoritten, men i denne oppskriften bruker jeg vanilje.

Mandelmel: enkelt og greit finmalte mandler. Jeg bruker fettredusert mandelmel fra Funksjonell mat.

Havremel: havregryn som er malt til mel. Det kan du kjøpe ferdig eller lage selv ved å ha havregryn i en blender og kjøre til mel.

Peanøttsmør: jeg bruker peanøttsmør av typen crunchy, men bruk gjerne et uten biter om du ønsker det. Jeg liker litt crunch i proteinbarene.

Melk: her bruker du den du ønsker. Jeg bruker mandelmelk.

Mørk sjokolade: du bestemmer selv om du vil ringle over mørk sjokolade, jeg synes det må til. Velg en variant som inneholder minst 70% kakao.

Print Recipe
Proteinbar med peanøttsmør og vanilje - perfekt seig konsistens
Forberedelse 10 minutter
Porsjoner
små barer
Ingredienser
Topping
Forberedelse 10 minutter
Porsjoner
små barer
Ingredienser
Topping
Instruksjoner
  1. Ha proteinpulver, mandelmel, havremel og peanøttsmør i en bolle. Bland sammen med en gaffel. Tilsett litt melk om gangen og jobb det inn med hendene til du får en masse som henger sammen. Den skal være litt tørr, men gå greit å forme.
  2. Trykk massen ut i en form på 20x20 cm kledd med bakepapir. Du kan gjerne kjevle den ut. Sett kaldt.
  3. Smelt sjokolade og kokosolje på svak varme i en gryte eller i en kopp i mikro. Ringle det over bunnen. Strø eventuelt over noen hakkede peanøtter om du ønsker det. Sett kaldt og la den stå i noen timer.
  4. Del i passe biter. Oppbevar proteinbarene i en tett boks i kjøleskapet med matpapir mellom lagene.
Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *